Köpvillkor
Frakt
För oss på Eurotents Tältvärlden är säkra leveranser med så billiga frakter som möjligt en självklarhet. För att säkerställa snabba och säkra leveranser använder vi oss av de stora välkända fraktbolagen som Schenker, DHL, Postnord, Bring m.m. I vissa fall använder vi även egen turbil.
Du kan även välja att hämta dina produkter hos oss i vår butik på Hammarö, då slipper du fraktkostnader!
Leverans
När du gjort din beställning skickas en orderbekräftelse till dig via mail eller post. Om du inte har några andra önskemål så levereras din beställning inom 3-5 arbetsdagar som regel. Beställningsvaror som t.ex. året runt-tält kan ta något längre tid. Förväntat leveransdatum från oss står på den orderbekräftelse som vi sänder till dig efter beställning. Du väljer själv vart du vill ha dina varor levererade.
Leveranser upp till 20 kilo hämtar du själv vid transportörens utlämningsställe. Du får ett SMS när det kan hämtas.
De flesta leveranser över 20 kilo kontaktas du av transportören via telefon eller SMS innan din utleverans sker. Vissa paket över 20kg hämtas vid transportörens utlämningsställe.
En leverans som du inte hämtat ut skickas tillbaka till oss efter tio dagar. Om vi får tillbaka paket som inte blivit utlösta kommer Tältvärlden att debitera kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader, för närvarande 490 SEK. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Fraktkostnader
Vi erbjuder fri frakt på alla förtält.
Du har alltid möjlighet att hämta dina varor fraktfritt hos oss i vår butik på Hammarö. Passa samtidigt på att dricka en kopp kaffe och få goda råd om ditt tält. För våra leveranser använder vi oss av egen turbil, eller någon av de vanliga förekommande fraktbolagen. Bland annat, Schenker, DHL, Postnord och Bring. Beroende på produktens vikt och volym skiljer priset från 99 till 1990 SEK för frakt. Vi skickar utan extra kostnad dina varor till din campingplats om du så önskar.
*Priserna för alla produkter i webbsidan är i valuta SEK. Eurotents Tältvärlden AB
Retur, garanti och köpvillkor
Garanti
Garantin gäller vid fabrikationsfel eller defekter i 2 år (5 år på Eurotents produkter) år från dokumenterat inköpsdatum, kvitto måste uppvisas. Garantin gäller för sömmar, dragkedjor, fönsterfolie, kardborreband samt tak och tältduk där faktorer som underhåll och användande spelar in.
Garantin omfattar inte skada orsakad av kemikalier som inte är rekommenderade av oss att använda, inte heller vid bristande underhåll, felmontering, skador som är väderrelaterade, exempelvis vind, nederbörd av snö och regn.
Garantin är personlig och gäller inte vid vidareförsäljning. Alla reklamationer skall mailas till inköpsstället med kvitto, beskrivning av fel samt med bifogade bilder. Använd gärna formuläret nedan. Vid övriga frågor så är du välkommen att höra av dig på [email protected] eller genom vår kundtelefon på 054 52 49 29
Meddela oss
Har du haft otur och köpt en vara av oss som det är fel på eller vill reklamera den? Då kan formuläret nedan enkelt fyllas i. Alternativt kan reklamationen skickas till [email protected]
Vid reklamation görs en bedömning av produkten, i vissa fall måste vi skicka reklamationen vidare för bedömning av tillverkaren. Dina åsikter som kund värderas högt, därför ber vi dig att kontakta oss när du har problem med en produkt du har köpt av oss. När vi har tagit emot ditt ärende arbetar vi för att det ska behandlas så snabbt som möjligt.
Reklamationsrätt
Observera att reklamationsrätten gäller fabrikationsfel på produkten och inte fel orsakade av normalt slitage eller åldrande av produkten. Reklamationsrätten kräver korrekt installation, användning och att korrekt underhåll har utförts. En reklamation ska göras så snart som möjligt efter att ett fel upptäckts. Ett godkänt garantiärende omfattar material och arbete som är utfört av oss.
OBS. Ansvaret ligger på dig som kund att demontera eventuell detalj som skall skickas till oss för granskning och utbyte vid reklamation
Ångerrätt
Ångrar du köpet och vill returnera gäller öppet köp i 14 dagar från mottagandet. En förutsättning är att produkten returneras i sin orginalförpackning, att den är i oanvänt och oskadat skick, att alla märkninglappar, klistermärken och liknande sitter kvar. Om du har valt faktura och önskar returnera en vara så har du som kund ändå ansvar för att betala fakturan inom förfallodatum. Vid en godkänd retur så återbetalas köpbeloppet exklusive frakt. Om återbetalningen görs till ditt bankkonto så vi ber dig att ange både clearingnummer och kontonummer. Det tar normalt upp till fem bankdagar innan pengarna syns på kontot. OBS, det är du som kund som betalar returfrakten
Alla våra förtält har 3 års garanti (Eurotetns produkter har 5 års garanti). Följesedeln som du fick vid beställningen är ditt garantibevis. Är levererad vara felaktig eller skadad kan du reklamera den. Kontakta Eurotents på 054-52 49 29 eller [email protected] för information om hur du går tillväga. Använd Eurotents Tältvärldens Retur- och Reklamationssedel och bifoga denna med din sändning. Garantin omfattar inte transportkostnader men vid en godkänd reklamation under garanti återsänder vi varorna kostnadsfritt efter åtgärd. Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens beslut.